Rudolf Elster

Well wat weggifft, kriggt wat weer

Wenn wi fröher mit uns heel Familie an d´ Tafel to eten seten, denn gung dat neet immer sacht to. Dor weren twee an ´t kabbeln, dor weer een an ´t reren, wiel he ohn Mögen eten muß, of wat anners so weer. Man tweemal weer dat immer heel still, bi ´t Beden vördeem un nadeem. Un Sönndags weer dat sogoor dreemal still, bi ´t beid maal Beden un bi ´t Puddingeten. Ik kann mi dor noch good up besinnen, dat Moder maal see: Beden un Puddingeten, dat muß immer ´n paar Stünn anhollen, denn kunn ´n sük maa! so richtig verpusten.
Eenmal harr Moder ok elk sien Pudding todeelt un weer dor villicht ´n bietje sünig bi west. Was tominnst so ´n lüttjen Kummke vull overbleven. Ik seeg dat vandaag noch, dat elk un een van uns neet up sien Teller keek, nee, man na dat lüttje Kummke. As wi all uns Teller leeg harren, menen wi, dat för elk noch ´n Sück nakwamm. Man Moder nohm tomaal de Kummke un see: „So, diesen kleinen Rest werde ich jetzt zu Oma Feddinga bringen, dann hat die auch ein wenig Freude.“ Verstahn kunnen wi dat ja woll, man lever weer uns dat west, wenn wi Kinner uns dat noch delen dürst harren. Moder see ok noch: „Wer etwas weggibt, der bekommt auch etwas wieder.“ Seggt hebb ik nix, man docht hebb ik: dor seeg ik noch keen Lücht van brannen, dat is doch blot ´n mojen Proot.
Anner Dag weer in Mainhaf groot Spektakel. Wi harren ja Soldaten up Toorn, de dor ´n Funkpeildienst - so nömen se dat - moken. Und immer, wenn d´r Flegeralarm was, dreihen se mit Hand de lüttje Sireen van uns Fürwehr un denn mussen wi all in d´ Keller. An disse Dag weren de Tommys woll heel froh in d´ Büx komen. De Soldaten geven al so tegen twalv Uhr Alarm. Dat heet för uns: nu geiht ´t weer in d´ Keller. Lever weren wi ja in buten bleven un harren uns de Flegers ankeken. Man dat dürsen wi neet. Aber ditmaal dürde de Alarm neet lang. Na ´n good halv Stünn wassen wi al weer in buten. In de kört Tied weer aber ´n heel Bült gebohrt. Een van de Flegers was in Leez´ andaalkomen. De Soldaten up Toorn harren sehn, dat de Tommys mit Fallschirm ofsprungen wassen. Dor mussen se nu gau achterto un de fastnehmen .Wie! se woll nett keen Auto to Greep harren, nomen se eenfach Raden, wor se de nett finnen deen. De wurren even beschlagnahmt. Een van disse Raden hör ok ´n Franzos. De weer heel over d´ Stür, wiel dat ja neet sien egens was. Sien Buur harr hum dat mitgeven un nu trode he sük neel weer na Huus hen. Moder see an hum, he sull sük nu man neet so upregen. Dat Rad weer ja noch good un kweem wiers weer. Un umsünst geev dat neet dat Spreekwoord: wat good is, dat kummt weer.
Wi nögen hum mit in´t Huus un versöchden, hum ´n bietje to bedaren. Sull nett van eten gahn. Moder much hum neet weer so togahn laten un nög hum mit an d´ Tafel. Man dat wull he neet. He wuß fix, dat ´n Feind dat neet doon dürs. Moder proot hum noch maal good to un uplesd sett he sük denn doch bi uns hen. Nahst sünd wi gewahr worden, dat1 n för sowat woll in d´ Kaven kornen kunnt harr.
Na ´t Eten repen wi bi sien Buur an. dat he wat later kweem, wiel Soldaten sien Rad mitnomen harren, um dat se Gefangners moken. Dürs ok neet lang, do rieg sük dat all weer. Dat Rad wurr weer ofgeven un de Gefangners in d´ Toorn upschütt. De Franzos fohr weer na Huus un daarmit weer´t all vergeten. - Dochen wi!.
´n paar Daag later klingel dat bi uns, nett as wi weer an d´ Tafel seten. De Franzos stunn an d´ Dör un broch uns twee Fasanen. Moder froog, wat dat denn bedüden sull. He see up sien französchk Platt:“ Ich kommen von Poppinga Meede, hier abgeben.“ Dat sull daarför wesen, dat wi hum so good beköstigt harren. Dor was nix up to seggen. Hier weer he an d´ recht Adress. Wat weren wi blied, twee heel Fasanen.
Nu weer Moder ja boven up un see:“ Seht ihr, hab ich´s nicht gesagt? Wer etwas weggibt, bekommt auch etwas wieder.“ Wi seen nix. Wehr ja bold neet to löven, dat ´t sowat wiers geev. Daarmit hebben wi domals al nix mitkregen: Van ´n Moder kannst immer wat lehren. Dat is bit hento vandaag ok neet anners worden.



.


Vorheriger TitelNächster Titel
 

Die Rechte und die Verantwortlichkeit für diesen Beitrag liegen beim Autor (Rudolf Elster).
Der Beitrag wurde von Rudolf Elster auf e-Stories.de eingesendet.
Die Betreiber von e-Stories.de übernehmen keine Haftung für den Beitrag oder vom Autoren verlinkte Inhalte.
Veröffentlicht auf e-Stories.de am 05.08.2004. - Infos zum Urheberrecht / Haftungsausschluss (Disclaimer).

Der Autor:

  Rudolf Elster als Lieblingsautor markieren

Bücher unserer Autoren:

cover

Heike und die Elfe von Ingrid Hanßen



Da ich der Meinung bin, dass die Kinder heute viel zu wenig lesen ( sehe ich bei meinen 11 und 13 ), habe ich mir Gedanken gemacht, was man machen könnte um dieses zu ändern.

Es ist nämlich nicht so, dass die Kinder lesen grundsätzlich "doof" finden, sondern, dass die bisherigen Bücher ihnen zu langweilig sind. Es ist ihnen in der Regel zu wenig Abwechslung und Aktion drin und ihnen fehlt heute leider die Ausdauer für einen reinen "trockenen" Lesestoff.

Daher habe ich mir überlegt, wie ein Buch aussehen könnte, das gleichzeitig unterhält, spannend ist, Wissen vermittelt und mit dem die Kinder sich beschäftigen können.

Herausgekommen ist dabei ein kombiniertes Vorlese-, Lese-, Mal- und Sachbuch für Kinder ab 5 Jahren bis ca. 12 Jahren.

Möchtest Du Dein eigenes Buch hier vorstellen?
Weitere Infos!

Leserkommentare (0)


Deine Meinung:

Deine Meinung ist uns und den Autoren wichtig!
Diese sollte jedoch sachlich sein und nicht die Autoren persönlich beleidigen. Wir behalten uns das Recht vor diese Einträge zu löschen!

Dein Kommentar erscheint öffentlich auf der Homepage - Für private Kommentare sende eine Mail an den Autoren!

Navigation

Vorheriger Titel Nächster Titel

Beschwerde an die Redaktion

Autor: Änderungen kannst Du im Mitgliedsbereich vornehmen!

Mehr aus der Kategorie "Erinnerungen" (Kurzgeschichten)

Weitere Beiträge von Rudolf Elster

Hat Dir dieser Beitrag gefallen?
Dann schau Dir doch mal diese Vorschläge an:

´N Versehn von Rudolf Elster (Erinnerungen)
Goslarer Glossen von Karl-Heinz Fricke (Erinnerungen)
Alkoholverbot von Christiane Mielck-Retzdorff (Gesellschaftskritisches)

Diesen Beitrag empfehlen:

Mit eigenem Mail-Programm empfehlen