Harry Schloßmacher

------ The often tedious path to a GOOD MOOD -----




BAD MOOD

Signs can be:
- It gets loud
- You insult yourself ... often with nasty words
- There are threats ... e.g. to pour drink on your counterpart

But now be careful and bad verbal - let alone physical - arguments under any circumstances -Avoid freak out! ! Even the most harmless and short statements can quickly become escalating speech explosives! So learn, ideally, not to say anything during this phase - to swallow down annoyance. Definitely not easy, but it's worth it. Because it will soon be in sight again, the:



GOOD MOOD
Here "the world" looks different again. And you have more strength again for the next quarrel; because he will definitely come. This is how the cycle of life closes... ;-) Anyone who has reached it again is well off. Laughing, singing and flirting (just to name a few) are not far off. When you are in a good mood, you approach others more easily and pleasantly. It's really not worth jeopardizing these over trivialities. Positive feeling is also poison for depressives and a bacillus that is contagious. If necessary, ask troublemakers to stop their bad mood or to make the mosquitoes so that you stay in a good mood yourself. Because getting a good mood is often easier than keeping it longer.


In any case, it worked for me:
I sang in a good mood in the kitchen and she came along with irrelevant negative sh... Threatened to torpedo my already great after-getting-up feeling. She had the choice: Either to sing along or to go away ...


So nurture and maintain a good mood and fight for it so that our existence remains a pony farm as long as possible ...


 

Vorheriger TitelNächster Titel
 

Die Rechte und die Verantwortlichkeit für diesen Beitrag liegen beim Autor (Harry Schloßmacher).
Der Beitrag wurde von Harry Schloßmacher auf e-Stories.de eingesendet.
Die Betreiber von e-Stories.de übernehmen keine Haftung für den Beitrag oder vom Autoren verlinkte Inhalte.
Veröffentlicht auf e-Stories.de am 24.03.2023. - Infos zum Urheberrecht / Haftungsausschluss (Disclaimer).

Der Autor:

Bild von Harry Schloßmacher

  Harry Schloßmacher als Lieblingsautor markieren

Bücher unserer Autoren:

cover

Menschen ohne Skrupel von Ursula Aswerus



Im Altenheim „Sonnenschein “gehen merkwürdige Dinge vor sich. Plötzlich erkranken Bewohner an seltsamen Symptomen Schmuck und Geld verschwindet aus den Schränken und Spinden. Die Angst greift um sich unter den Senioren, die um ihr Hab und Gut und um ihr Leben fürchten müssen ...

Möchtest Du Dein eigenes Buch hier vorstellen?
Weitere Infos!

Leserkommentare (0)


Deine Meinung:

Deine Meinung ist uns und den Autoren wichtig!
Diese sollte jedoch sachlich sein und nicht die Autoren persönlich beleidigen. Wir behalten uns das Recht vor diese Einträge zu löschen!

Dein Kommentar erscheint öffentlich auf der Homepage - Für private Kommentare sende eine Mail an den Autoren!

Navigation

Vorheriger Titel Nächster Titel

Beschwerde an die Redaktion

Autor: Änderungen kannst Du im Mitgliedsbereich vornehmen!

Mehr aus der Kategorie "Wie das Leben so spielt" (Kurzgeschichten)

Weitere Beiträge von Harry Schloßmacher

Hat Dir dieser Beitrag gefallen?
Dann schau Dir doch mal diese Vorschläge an:

Urknall zerfetzt Schwarzes Loch ! ? von Harry Schloßmacher (Sonstige)
Der Augenblick von Klaus-D. Heid (Wie das Leben so spielt)
Die Harfe von Frank Guelden (Kinderträume)

Diesen Beitrag empfehlen:

Mit eigenem Mail-Programm empfehlen